ביטוח תכולה, מה זה אומר?

על ביטוח דירה בטוח שמעתם, ואולי גם על ביטוח מבנה, אולם מה עם החלק השני של ביטוח הדירה, שהוא ביטוח התכולה? ביטוח זה הינו חלק מביטוחי הדירה ומטרתו היא לבטח את חפצי הבית והרכוש הקיים בתוך הבית, למעט כמה סוגי חפצים ומיקומם. ביטוח תכולה מומלץ הן לבעלי דירות והן לשוכרים, שכן ניתן לרכוש אותו ללא רכיב ביטוח המבנה. כמו כן, ניתן להתאים אותו לצרכי הלקוח, על ידי הוספת חלקים בפוליסה העוסקים ברכוש ספציפי.

מהו ביטוח תכולה?

ביטוח תכולה, כשמו כן הוא, נועד על מנת להעניק כיסוי ביטוחי על תכולת הבית, כלומר חפצים ורכוש לאחר גניבה, פריצה ולעיתים גם תרחישים נוספים העלולים להביא לפגיעה ברכוש. למעשה, ביטוח התכונה הינו חלק מביטוח דירה, כאשר החלק השני הוא ביטוח מבנה. למרות שרבים בוחרים לרכוש את שני הביטוחים (וכך מומלץ), בפועל קיימים כאלה הבוחרים לרכוש כל אחד בנפרד, ובפרט בנוגע לביטוח תכולה, מדובר בביטוח הרלוונטי גם ללקוחות הזקוקים לכיסוי רק על התכולה שברשותם, ולא על המבנה (כמו שוכרי דירות, למשל).

מדוע ולמי מומלץ לבטח את הדירה בביטוח תכולה?

כאמור, ביטוח התכולה רלוונטי גם לשוכרי דירות ולא רק לבעלי דירות, וניתן לומר כי הביטוח מומלץ עבור כל מי שהינו בעל חפצים יקרי ערך, גם אם לא מדובר ברכוש יקר בצורה ניכרת. ביטוח התכולה מעניק קודם כל שקט נפשי בידיעה כי הפיצוי מהביטוח, יוכל לאפשר את רכישתם של חפצים חדשים במקרה של נזק חלילה.

הערכת שווי החפצים

הערכת שווי החפצים הוא קריטי לקביעת ערך התכולה ובהתאם, גם המחיר שיוצע בפוליסה. ככלל, קיימים כמה פרמטרים המשפיעים על הערכת תכולה:

סוג החפץ
מצב ומראה
חומרי הגלם מהם הוא עשוי
האם מדובר בחפץ עתיק או חדש
שימוש בחפץ

הערכת החפצים והרכוש נעשית ע"י שמאי מקצועי. לשמאי שיעריך את תכולת הדירה ישנן מגוון דרכים למדוד את ערך החפץ, לרבות מכשירים ייעודיים. אולם, ניתן ואף מומלץ לסייע לשמאי לדעת מה שווי החפץ כאשר מדובר בחפצים יקרים או מיוחדים וכד', ע"י הצגת מסמכי רכישה שונים שיוכלו להעיד על מידת חשיבותם, נדירותם איכותם ומחירם. חשוב להזכיר, כי ערך התכולה בלבד איננו המאפיין היחיד המשפיע על הצעת המחיר, שכן קיימים פרמטרים נוספים הנוגעים למידת הסיכון בפריצה הקיימת במקום מסוים אן אזור מסוים.

מה חשוב לברר בטרם רכישת ביטוח תכולה?

בדומה לרכישת ביטוחים בתחומים אחרים, גם כאן יש להבין בדיוק מה מכסה ביטוח התכולה ועל אילו מקרים הוא חל. לעיתים, לקוחות יוכלו להרחיב את הביטוח הסטנדרטי, על מנת ליהנות מכיסוי לחפצים יקרי ערך שאינם נכללים בביטוח עצמו. יש לציין, שתחום ביטוח התכולה הוא מתפתח ודינאמי, ולכן ניתן למצוא מוצרי ביטוח רבים המאפשרים מידה רבה של התאמה אישית של הפוליסה.

עוד פוסטים

פרישה מעבודה

הודעה לרשויות המס על פרישה של עובד

עם הגיע העובד לגיל פרישה או החלטה לפרוש מוקדם יותר מסיבותיו שלו, נדרש המעסיק לבצע הליך של דיווח על פרישת העובד לרשויות הרלוונטיות. ההודעה לרשויות

נזקי צנרת ביטוח דירה

איזה נזקים מכסה ביטוח דירה?

מה זה ביטוח דירה? ביטוח דירה, המכונה גם ביטוח שוכרים, הוא סוג של פוליסת ביטוח המעניקה הגנה כלכלית לשוכרים במקרה של נזק לרכוש האישי שלהם.

ביטוח דירה

מה חשוב לדעת על ביטוח דירה

בשעה טובה אתם קונים דירה? חסכתם שנים רבות כסף וגם קיבלתם עזרה לא מבוטלת מההורים? כל זה לא הספיק וגם הלכתם לבנק כדי לקחת משכנתא?