מה ההבדל בין קופת גמל לקרן פנסיה/ביטוח מנהלים

לכולנו יש חלומות שכדי להגשים אותם אנו זקוקים לסכום כסף נזיל. לכן פתיחת חיסכון זו פעולה חשובה, אם לא אחת החשובות שתעשו בימי חייכם. באמצעות חיסכון אתם יכולים להבטיח לעצמכם עתיד כלכלי ורוד יותר, שקט נפשי לאחר הפרישה, את היכולת לעזור לבני משפחה שזקוקים לעזרה, וגם את האפשרות לפנק את עצמכם עם טיול גדול לחו"ל, השקעה מעניינת או מכונית חדשה. 

אם בעבר לא עמדו לרשותכם אופציות רבות בכל הנוגע לחיסכון כספים, כיום יש המון תכניות חיסכון שמחכות רק לכם, ביניהן ביטוחים פנסיונים, קופות גמל וקרנות פנסיה/ ביטוח מנהלים. מה ההבדל בין אופציה אחת לאחרת? ומהם היתרונות שכל אפשרות מציעה לכם? הנה כל הפרטים. 

מהי קרן פנסיה? 

מיליוני אנשים אינם חוסכים מספיק כסף כדי להבטיח שברגע הפרישה יוכלו לחיות באותה רמת החיים שהם רוצים. כיום מומלץ מאוד שלא להסתמך רק על הקצבה שמקבלים מהביטוח הלאומי, ולהתחיל לחסוך כמה שיותר מוקדם. קרנות פנסיה מעניקות לכם שקט נפשי בכך שהם מבטיחות הכנסה קבועה בזמן הפרישה, והן גם מקנות לכם הגנה ביטוחית לאורך תקופת החיסכון. באמצעות קרן הפנסיה תוכלו להמיר את כספי החיסכון לכדי קצבה חודשית קבועה ויציבה ולחיות בכבוד. 

קרנות הפנסיה מבוססות על הפקדות של העובדים ושל המעסיקים שלהם במהלך שנות עבודתם, כאשר עצמאים מחויבים על פי חוק להפקיד חלק מהכנסתם. הכספים שהופקדו מושקעים בשוק ההון באפיקי השקעה שונים לבחירתכם. בנוסף, תיק ההשקעות מניב גם תשואה שנתית קבועה בזכות העובדה שקרנות הפנסיה מושקעות באגרות חוב שהנפיקה המדינה. קרנות פנסיה הן למעשה סוג של השקעה לטווח ארוך, והן כוללות מרכיב פיצויי פיטורין וכיסויים ביטוחיים כמו למשל כיסוי במקרה מוות, קצבה ליתומים, כיסוי למקרה של אובדן כושר עבודה ועוד.

מהו ביטוח מנהלים?

בדומה לקרן פנסיה גם ביטוח מנהלים הוא מוצר חיסכון פנסיוני, כלומר שמיועד עבור חיסכון לטווח ארוך, כאשר המטרה שלו היא לצבור כספים לטובת תקופת הפרישה. ביטוח המנהלים נותן גם כיסוי לאובדן כושר עבודה ולפטירה, כך במקרה שהמבוטח לא יוכל לעבוד תהיה לו רשת ביטחון, ובמקרה שהמבוטח נפטר חלילה, יקבלו מוטבים שהוגדרו על ידו סכום חד פעמי. 

ביטוח מנהלים הוא מוצר חסכון פנסיוני גמיש אשר ניתן להתאים אותו באופן אישי לצרכי המבוטחים, מצבם האישי והבריאותי, תנאי השכר שלהם וכדומה. את הכסף ניתן למשוך כאשר מגיעים לגיל פרישה כקצבה או כסכום חד פעמי כהיוון. הבוחרים באפיק חיסכון זה נהנים מהטבות מס על הפקדות ומביטוח ריסק (אובדן חיים) ואובדן כושר עבודה. 

מהי קופת גמל?

בדומה לקרנות פנסיה גם קופות גמל מציעות אפיק חיסכון לטווח הארוך, אך כאן ניתן לייעד את הכספים לקצבה חודשית, או לחלופין למשיכה חד פעמית בכפוף לתנאי הנזילות. יש סוגים שונים של קופות גמל, כמו למשל קופות המיועדות רק למטרת קצבה חודשית, קופות המיועדות רק למשיכה חד פעמית, קופות לניהול כספי פיצויים לאחר ניכוי מס, קופות גמל שמאפשרות לנהל כספים של עמית שנפטר וקופות גמל להשקעה, שהן החידוש האחרון בתחום. 

קופות גמל להשקעה מאפשרות לכם לחסוך עבור כל מטרה, להפקיד בכל שנת מס עד 70,000 ₪, למשוך את הכספים באופן חד פעמי בכל עת תמורת תשלום מס של 25% על הרווח הריאלי, או למשוך את הכספים בגיל פרישה כקצבה חודשית, ולקבל פטור ממס. קופות הגמל מציעות לחוסכים מגוון רחב של מסלולי השקעה שונים לטווח הארוך והקצר אשר מותאמים לגיל, או לחלופין לאפיק השקעה ספציפי. כמו כן לרוב, באפיקי חיסכון זה, החוסכים יכולים גם לנהל את הכספים בהתאם לשיקול דעתם ולעבור בין המסלולים השונים. לסיכום, קרן פנסיה וביטוח מנהלים אלו ה מוצרי חיסכון לקראת פרישה ואי אפשר למשוך את הכספים מתי שרוצים, לעומת קופות גמל, שכן מציעות אפשרות כזאת. כדי לבחור באפיק החיסכון המתאים לכם ביותר, מומלץ לקבל ייעוץ מטעם אנשי מקצוע מומחים בתחום ורצוי לבחור בבית השקעות ותיק שינהל את הכספים שלכם. 
בית השקעות כזה שמספק לכם מגוון רחב של מוצרים לחיסכון פנסיוני ושפע של מסלולים בהתאמה אישית לצרכים ולמטרות שעבורן אתם חוסכים.

עוד פוסטים

פרישה מעבודה

הודעה לרשויות המס על פרישה של עובד

עם הגיע העובד לגיל פרישה או החלטה לפרוש מוקדם יותר מסיבותיו שלו, נדרש המעסיק לבצע הליך של דיווח על פרישת העובד לרשויות הרלוונטיות. ההודעה לרשויות

נזקי צנרת ביטוח דירה

איזה נזקים מכסה ביטוח דירה?

מה זה ביטוח דירה? ביטוח דירה, המכונה גם ביטוח שוכרים, הוא סוג של פוליסת ביטוח המעניקה הגנה כלכלית לשוכרים במקרה של נזק לרכוש האישי שלהם.

ביטוח דירה

מה חשוב לדעת על ביטוח דירה

בשעה טובה אתם קונים דירה? חסכתם שנים רבות כסף וגם קיבלתם עזרה לא מבוטלת מההורים? כל זה לא הספיק וגם הלכתם לבנק כדי לקחת משכנתא?