מה זה מחזור משכנתא

מחזור משכנתא, הוא התהליך הידוע של תשלום מלא של המשכנתא הקיימת ולקיחת משכנתא אחרת במקומה. להליך כזה כמה וכמה יתרונות. אפשרות נוספת, אשר יש רבים שלא מודעים לה, היא "למחזר" את ביטוח המשכנתא בלבד. מה זה אומר?

התמונה הגדולה

ביטוח המשכנתא הוא חלק מלקיחת משכנתא, שהוא גם חובה וגם הוצאה לא מבוטלת במצטבר.

ביטוח זה, כולל רכיב ביטוח לגבי פגיעה במבנה הנרכש עצמו וכן רכיב ביטוח חיים. ביטוח החיים מתייחס למעשה למצב שבו הלווים לא יכולים להמשיך ולשלם את המשכנתא, עקב מחלה או פטירה, שאז הביטוח משלם את יתרת המשכנתא באופן מיידי.

יתרונות מחזור ביטוח המשכנתא

כמו במחזור משכנתא, גם מחזור ביטוח משכנתא עשוי לחסוך לכם כסף רב. המחזור עשוי לאפשר קבלת תנאי פוליסת ביטוח חיים, שיהיו יותר מתאימים לכם מהיבטים נוספים. התהליך עצמו, קל ומהיר יותר ממחזור המשכנתא כולה (שאולי כשלעצמו כדאי, אבל זה עניין אחר).

חשוב לדעת

יש כמה דברים שכדאי ושימושי לדעת בנידון. ראשית, הבנק שממנו אתם לוקחים את המשכנתא

רשאי לחייב אתכם לעשות ביטוח (ובוודאי ידרוש זאת) ולהוכיח שעשיתם ביטוח כזה. עם זאת, הוא לא רשאי לחייב אתכם לעשות אצלו את הביטוח. ניתן לעשות ביטוח משכנתא דרך גופים אחרים והדבר כמובן פותח בפניכם אפשרויות נוספות ומספק יכולת מיקוח. מה גם, שביטוח המשכנתא דרך הבנק הוא לרוב יקר יותר מהאלטרנטיבות.

אפשר לקחת את שתי פוליסות הביטוח – ביטוח מבנה וביטוח חיים, בנפרד ובמקומות שונים.

באתר רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון ישנו מחשבון ביטוח חיים, שם תמצאו אופציית "השוואת תעריפי ביטוח חיים למשכנתה". כמו כן, מומלץ לקחת בחשבן את "מדד השירות" שמציגה רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון לגבי חברות הביטוח.   

ביטוח הנכס הוא על פי מבנה קבוע ("תקני"). לחברות שמבטחות מותר להוסיף למפרט הבסיסי דברים שונים, אבל ישנו כאמור בסיס מקובל. משמעות הדבר מבחינת מחזור ביטוח משכנתא, היא שקל יותר להשוות בין ההצעות השונות וכן שהדגש עובר להיות במידה רבה על ההבדלים במחיר.

אם מצבכם הבריאותי השתנה עם השנים ואתם מתכוונים למחזר ביטוח משכנתא, קחו בחשבון שמחלה כרונית עשויה להפריע לעשות ביטוח חדש כזה. ייתכן שיתאפשר במצב כזה "ביטוח ללא חיתום", אבל הוא יהיה יקר יותר ואולי לא משתלם מבחינת מחזור הביטוח.

עוד כדאי לקחת בחשבון, שביטוח כולל הנחות שונות בשנים הראשונות. פירוש הדבר, שאולי כדאי לכם להמשיך ליהנות מהנחות קיימות או להיפך – אולי כדאי לנצל הנחות שייתנו עם מעבר לביטוח חדש.

חשוב להתאים ביטוח משכנתא באופן קבוע, לשינוי המתמשך ביתרת תשלום המשכנתא שנותרה. אנשים לא תמיד זוכרים לעשות זאת וחשוב לקחת זאת בחשבון במחזור ביטוח משכנתא (גם אם לא תמחזרו ורק תעדכנו את הביטוח הקיים בעקבות השינויים, כבר הרווחתם).

עוד פוסטים

פרישה מעבודה

הודעה לרשויות המס על פרישה של עובד

עם הגיע העובד לגיל פרישה או החלטה לפרוש מוקדם יותר מסיבותיו שלו, נדרש המעסיק לבצע הליך של דיווח על פרישת העובד לרשויות הרלוונטיות. ההודעה לרשויות

נזקי צנרת ביטוח דירה

איזה נזקים מכסה ביטוח דירה?

מה זה ביטוח דירה? ביטוח דירה, המכונה גם ביטוח שוכרים, הוא סוג של פוליסת ביטוח המעניקה הגנה כלכלית לשוכרים במקרה של נזק לרכוש האישי שלהם.

ביטוח דירה

מה חשוב לדעת על ביטוח דירה

בשעה טובה אתם קונים דירה? חסכתם שנים רבות כסף וגם קיבלתם עזרה לא מבוטלת מההורים? כל זה לא הספיק וגם הלכתם לבנק כדי לקחת משכנתא?