מה חשוב לדעת לפני שעושים ביטוח חיים?

רכישת ביטוח חיים הוא צעד פיננסי לכל דבר ועניין, אי אפשר לעשות אותו בלי להבין ובלי לדעת. במאמר זה ריכזנו מידע חשוב בנושא ביטוח חיים. המידע יקדם אתכם וייתן לכם להבין כיצד לבחור ביטוח חיים ואיזה מוצר ביטוחי כדאי ומשתלם לכם.

העלות והתמורה של הביטוח

בכל רכישה של מוצר אנחנו בודקים עלות מול תמורה. דהיינו, כמה אנו משלמים על המוצר ומה אנחנו מקבלים בתמורה. יש להבין כי במוצרי ביטוח זה ממש אותו דבר. הפרטים הללו מוצגים בפוליסה וקובעים בסופו של דבר גם את המחיר החודשי שנשלם עבור הביטוח, וגם מה כולל הביטוח. אילו מקרים הוא מכסה? אילו סכומים הוא מעניק לנו במקרה של אסון חלילה? לכל הסעיפים יש משמעות ישירה על העלויות ועל התגמולים שניתן לקבל.

הדברים שצריך לדעת עוד לפני שעושים ביטוח חיים

ביטוח חיים מעניק ביטחון למקרה של מוות. הביטוח יבטיח פיצוי כספי למקרה בו המבוטח ימות, הפיצוי יינתן למוטבים שרשומים בפוליסה, אלו הם במרבית המקרים המשפחה הקרובה של המבוטח. במקרים רבים ניתן להכליל בביטוח החיים גם כיסויים למצבים של נכות. כמובן שמדובר על נכות באחוזים מסוימים וכן על נכות צמיתה.
יש לכם משכנתא? ככל הנראה יש לכם גם ביטוח חיים. אך עליכם להבין כי אין מדובר על תחליף לביטוח חיים ריסק. ביטוח חיים שרכשתם במסגרת לקיחת משכנתא נועד להבטיח רק את החזר המשכנתא במקרה של מות המבוטח. הוא לא מעניק פיצוי למשפחה. אם כי הוא מבטיח להם את הזכויות בנכס, ולבנק את המשך החזרי המשכנתא. בנוסף לביטוח חיים זה חשוב כי תדאגו לביטוח חיים שיבטיח המשך הכנסה למוטבים גם במקרה של נכות או מוות.
ביטוח פנסיוני שכולל גם ביטוח חיים תלוי בגובה ההכנסה של המבוטח, אך במרבית המקרים הוא לא יעניק פיצוי בסכום מספק. כלומר, אין די בביטוח הפנסיוני אם רוצים להבטיח פיצוי כספי מספק במקרה של מוות.
המוצר הבסיסי שמבטיח פיצוי כספי למשפחה הוא ביטוח חיים ריסק. גובה הפיצוי שיינתן נקבע על ידי המבוטח בעת רכישת הביטוח. כמובן שהסכום החודשי לתשלום נקבע בהתאם לכך.
בכל פוליסה חשוב לתת דגש על דיוק במילוי פרטי המוטבים. אלו יהיו זכאים לתגמולים במקרה מוות. הפרטים יכללו שם ומספר זהות. רק מוטבים מוגדרים יכולים לדרוש את תגמולי הביטוח בהצגת תעודת פטירה. במידה ולא צוינו פרטי המוטבים, היורשים על פי החוק הם אלו שיהיו המוטבים. במצב כזה יהיה צורך לקבל צו ירושה – תהליך שדורש את הזמן שלו.
ניתן למצוא כיום מוצרים ביטוחיים שמציעים פתרונות נוספים. לדוגמה, ביטוח חיים ריסק שמציע פיצוי כספי גם במקרה בו המבוטח מתגלה כחולה במחלה סופנית.
תמיד כדאי להתייעץ עם יועץ לענייני ביטוח, כדי לרכוש ביטוח משתלם שעונה על הצורך שלכם.

עוד פוסטים

פרישה מעבודה

הודעה לרשויות המס על פרישה של עובד

עם הגיע העובד לגיל פרישה או החלטה לפרוש מוקדם יותר מסיבותיו שלו, נדרש המעסיק לבצע הליך של דיווח על פרישת העובד לרשויות הרלוונטיות. ההודעה לרשויות

נזקי צנרת ביטוח דירה

איזה נזקים מכסה ביטוח דירה?

מה זה ביטוח דירה? ביטוח דירה, המכונה גם ביטוח שוכרים, הוא סוג של פוליסת ביטוח המעניקה הגנה כלכלית לשוכרים במקרה של נזק לרכוש האישי שלהם.

ביטוח דירה

מה חשוב לדעת על ביטוח דירה

בשעה טובה אתם קונים דירה? חסכתם שנים רבות כסף וגם קיבלתם עזרה לא מבוטלת מההורים? כל זה לא הספיק וגם הלכתם לבנק כדי לקחת משכנתא?