מה חשוב לדעת על ביטוח תכולה

ביטוח תכולה

התכולה של הבית שלנו לרוב כוללת את הרכוש הכי יקר וחשוב לנו. אנשים שומרים בבית מגוון רחב של דברים, שחלקם יקרי ערך ומשמעותיים מאוד, הן מבחינת הכסף והן מבחינת הרגש. לכן, חשוב מאוד לעשות ביטול תכולה, ולקבל פיצוי במקרה של פריצה, שוד או אסון שהסתכם בהרס של אותם דברים. חשוב מאוד להבין שכל ביטוח תכולה הוא אחר, ודווקא בו, חשוב לקרוא את האותיות הקטנות ולהבין על מה חותמים. כל חברת ביטוח מעניקה ביטוח תכולה אחר, עם סעיפים משמעותיים מאוד שמשתנים, ולכן, העדיפות היא להתייעץ עם אנשי מקצוע לפני שמתחילים להוציא כסף, שהוא לא תמיד עוזר.

האותיות הקטנות

ברוב המקרים, ביטוח תכולה כולל את כל מה שלא מחובר לבית, אך שייך לבני הבית, כולל רהיטים, מכשירי חשמל, פרטי אומנות, תכשיטים ועוד. בתוך כך, הביטוחים הללו כוללים גם חפצים שהושארו מחוץ למבנה, אם כי כאן ההגדרות של חברות הביטוח מתחילות להיכנס לתוקף. יש משמעות למה נחשב שטח פרטי ומה לא, וכמה זמן החפצים הללו נותרו שם ואם בכלל היה להם שימוש. חברות הביטוח הן כביכול מאוד מסודרות וברורות, אך בהרבה מקרים, עם מרבית המילים והסעיפים, אנשים לא נכנסים לעובי הקורה, עד שהם מפסידים הרבה מאוד כסף. מעבר לכך, יש עוד הרבה אלמנטים בירוקרטיים בחתימה על ביטוח תכולה שכדאי מאוד לדעת.

לכסות את הכל

לאור הבלבולים הרבים, חשוב להבין שרכישת ביטוח משכנתא לפי דרישת הבנק, לא מהווה ביטוח תכולה, ויש לרכוש ביטוח תכולה בנפרד. ביטוח תכולה מכסה הרבה מאוד אסונות פוטנציאליים, כולל נזקי אש, פיצוצים, רעידות אדמה, גניבה או נזקי מים, אך כל מה שנופל בין הכיסאות, לא יבוא לידי ביטוי כאשר תרצו לפדות את הכסף. חברות הביטוח לא נוטות לוותר על הכסף בקלות, ובהרבה מקרים, גם מפעילים מומחים מטעמם או אנשי מקצוע, שיעזרו להם להשיג את העסקה הטובה ביותר עבורם. יש הרבה חברות ביטוח שינסו להגיע להסכמים כאלו ואחרים, לפני ההליכה לבית המשפט, שזה דבר שלא מתאים לכל אחד.

לעשות בכל מקרה

ביטוח תכולה צריך להיעשות גם אם אין ברשותכם ציוד יקר ערך. רק אנשים שמאבדים את הכל מבינים את גודל הבעיה, וצריכים להצטייד מחדש מכלום, וזה לא פשוט. מעבר לכך, לכל אחד יש בבית דברים עם ערך סנטימנטלי, או לכל הפחות, טבעות אירוסין, מחשבים וטלוויזיות, לצד מוצרי חשמל יקרים. אלו דברים שצריך לדעת להגן עליהם, ולקבל עליהם פיצוי במקרה של פגיעה. פריצות לבתים הן עדיין נפוצות מאוד, וגם נזקי מים ואש יכולים לקרות בכל עת. לכן, חשוב לדעת להתמגן, אך לא לפני שמתייעצים עם איש מקצוע ומנסים להבין ממנו על מה חותמים, ואיך משיגים את העסקה הטובה והמשתלמת ביותר מול חברות הביטוח.

עוד פוסטים

פרישה מעבודה

הודעה לרשויות המס על פרישה של עובד

עם הגיע העובד לגיל פרישה או החלטה לפרוש מוקדם יותר מסיבותיו שלו, נדרש המעסיק לבצע הליך של דיווח על פרישת העובד לרשויות הרלוונטיות. ההודעה לרשויות

נזקי צנרת ביטוח דירה

איזה נזקים מכסה ביטוח דירה?

מה זה ביטוח דירה? ביטוח דירה, המכונה גם ביטוח שוכרים, הוא סוג של פוליסת ביטוח המעניקה הגנה כלכלית לשוכרים במקרה של נזק לרכוש האישי שלהם.

ביטוח דירה

מה חשוב לדעת על ביטוח דירה

בשעה טובה אתם קונים דירה? חסכתם שנים רבות כסף וגם קיבלתם עזרה לא מבוטלת מההורים? כל זה לא הספיק וגם הלכתם לבנק כדי לקחת משכנתא?