כל מה שצריך לדעת על ביטוח בריאות

כאשר אומרים שהבריאות היא מעל הכל, זה לא רק ביטוי, אלא תובנה אמיתית וחשובה. הדבר הכי חשוב לכל אחד מאיתנו זה הבריאות שלנו, וכל אחד מוכן לשלם הרבה מאוד כסף על מנת להיות בריא. אחת ההוצאות החודשיות הכי חשובות שאנו משלמים היא ביטוח הבריאות שלנו, שאותו אנו מקבלים מהמדינה. בניגוד להרבה מאוד מדינות בעולם, כל אזרח של מדינת ישראל זכאי לביטוח בריאות בהיקף בסיסי, בהתאם לחוק ביטוח בריאות ממלכתי. על המדינה לספק לאזרח את שירותי הבריאות הכלולים בסל הבריאות, ללא קשר למצבו הכלכלי, ולפיגור בדמי הביטוח שהוא אמור לשלם. זהו יתרון גדול, שאין, לדוגמה, גם בארצות הברית.

הקופות שמטפלות בנו

המערכת הזו עובדת בזכות תשלום דמי ביטוח בריאות, אשר מופרשים למדינה מהמשכורת החודשית של כל אחד מאיתנו. ישנם מקרים מאוד ספציפיים בהם זכאים אנשים לפטור, אך ברוב המוחלט של המקרים, מערכת הבריאות וקופות החולים עומדות לשירותינו כחלק מהזכויות הבסיסיות שלנו כאזרחים. מי שאחראי לספק את שירותי הבריאות הללו, הן קופות החולים השונות. יש 4 קופות חולים מרכזיות בישראל – מכבי, כללית, לאומית ומאוחדת. קופ"ח כללית היא הקופה הגדולה ביותר, עם כחצי מאוכלוסיית מדינת ישראל, מכבי היא השנייה בגודלה, עם כרבע מהאוכלוסייה, כאשר שתי הקופות האחרות מתחלקות ברבע הנוסף של האוכלוסייה.

סל בריאות וביטוחים פרטיים

אחד הדברים המורכבים בנושא של ביטוח בריאות הוא הנושא של סל הבריאות וסל התרופות. המדינה מממנת חלק מסוים מהמחלות ומהטיפולים, כאשר על כל טיפול נוסף, יצטרכו המטופלים לשלם. בכל שנה אנו שומעים על אנשים שלא מקבלים מענה, אך זהו מקרה קלאסי של העובדה שאי אפשר לאכול את כל העוגה ולהשאיר אותה שלמה. לכן, יש ביטוחי בריאות פרטיים, שיכולים להקיף כמות גדולה יותר של מחלות ובעיות. הרבה אנשים רוכשים ביטוחי בריאות, על מנת שלא יצטרכו לשלם סכומים אסטרונומיים על טיפולים מורכבים. כמעט כל חברת ביטוח מציעה ביטוחי בריאות שונים ומקיפים במידה מסוימת. כל אחד צריך לבדוק את הנושא ולראות, גם לפי ההיסטוריה המשפחתית שלו, איזה סוג של ביטוח בריאות כדאי לו לקנות.

להבין מה קונים

מגיפת הקורונה הכניסה את העולם לפרופורציה מבחינה בריאותית. אנשים מבינים כי הם פגיעים יותר, ויש הרבה מאוד סוגים של מחלות שיכולות להגיע. כל אזרח ישראלי צריך להודות להחלטה שהביאה לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, והקופות עושות עבודה שהיא חשובה מאוד, וזאת ראינו גם כאשר הגיעה העת לחסן את האוכלוסייה כנגד קורונה. מעבר לכך, יש צורך מהותי גם בביטוחי בריאות פרטיים, אך רק כאלה שנרכשים לאחר מחקר והבנה של מה רוכשים. בהרבה מקרים, ביטוחי הבריאות באים עם הרבה מילים, אך מעט ערך. חשוב להתמקח, להבין ולדעת על מה משלמים, כדי להיות מוגנים מכל הכיוונים.

עוד פוסטים

פרישה מעבודה

הודעה לרשויות המס על פרישה של עובד

עם הגיע העובד לגיל פרישה או החלטה לפרוש מוקדם יותר מסיבותיו שלו, נדרש המעסיק לבצע הליך של דיווח על פרישת העובד לרשויות הרלוונטיות. ההודעה לרשויות

נזקי צנרת ביטוח דירה

איזה נזקים מכסה ביטוח דירה?

מה זה ביטוח דירה? ביטוח דירה, המכונה גם ביטוח שוכרים, הוא סוג של פוליסת ביטוח המעניקה הגנה כלכלית לשוכרים במקרה של נזק לרכוש האישי שלהם.

ביטוח דירה

מה חשוב לדעת על ביטוח דירה

בשעה טובה אתם קונים דירה? חסכתם שנים רבות כסף וגם קיבלתם עזרה לא מבוטלת מההורים? כל זה לא הספיק וגם הלכתם לבנק כדי לקחת משכנתא?