איך לצמצם את הוצאות העסק שלכם?

ניהול עסק איננו משימה פשוטה מכל בחינה, וודאי שמבחינת הוצאות העסק ויציבותו הכלכלית לאורך זמן. כדי לדאוג ליציבות, יש לבחון מפעם לפעם את הוצאות העסק במטרה לצמצם את ההוצאות ולהגדיל רווחים. לפניכם כמה המלצות אפקטיביות לבחינת הוצאות העסק וצמצום הוצאות.

עשו סדר

סדר הוא מפתח להרבה דברים, גם להבנת נושא הוצאות העסק. עסקים שקיימים כבר מספר שנים ויש להם הוצאות קבועות, ספקים קבועים, הסכמי תשלומים למיניהם וכד', לעיתים לא עוקבים בתדירות הנדרשת אחרי ההוצאות. לכן ההמלצה הראשונה היא להבין על מה בדיוק אתם מוצאים וכמה, ועדיף לעקוב אחרי ההוצאות מספר חודשים אחורה על מנת להבין מה סדר הגודל של ההוצאות הקבועות שלכם. יש לציין, שקיימים לא מעט אנשי מקצוע שיוכלו לסייע לכם בכך, ובמידה ואתם מתקשים לעשות זאת בעצמכם, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע חיצוניים.

הוצאות קבועות, הוצאות משתנות

הוצאות קבועות הן הוצאות שלא מושפעות מתנודות בעסק, או הוצאות מחייבות בכל מצב, לרבות שכ"ד. הוצאות משתנות יכולות להיות הן הוצאות צפויות שעלותן בפועל משתנה מחודש לחודש, או הוצאות בלתי צפויות. חשוב להבין מה היחס בין השתיים, כלומר: מהו אחוז ההוצאות הקבועות שהעסק יכול להרשות לעצמו, מה אחוז ההוצאות המשתנות שהעסק יכול להרשות לעצמו ומה התקרה, למשל הוצאה X שעלותה משתנה כל חודש יכולה להיות עד 15% מכלל ההוצאות.

תמחור המשקף את הערך האמיתי של המוצר

לכל מוצר שהעסק מציע ישנו מחיר המושפע ממגוון מרכיבים שלא תמיד נלקחים בחשבון, כמו שיווק המוצר למשל. תמחור שאיננו מדויק יכול להוביל להפסדים בעסק לטווח הרחוק, גם אם לכאורה  נראה שמדובר במוצר רווחי ובנוסף, ייתכן ומוצר מסוים איננו מתומחר כראוי הן מצד המשאבים המושקעים בו והן מצד נכונות הלקוחות לרכוש אותו. בקיצור, עשו בדק בית בכל הנוגע לתמחור המוצרים, וראו היכן ניתן לצמצם הוצאות סביב המוצר, היכן ניתן להעלות מחירים והאם מבחינת הלקוחות, אפשרי להעלות מחירים.

עבודה יעילה יותר

עם גדילת העסק, מתעוררים צרכים חדשים המחייבים גם שינוי הגדרות תפקיד והוספת תפקידים חדשים. אולם, גם אם אין לכם צורך בבחינה מחדש של תפקידים לטובת שינוי מעין זה בעסק, חשוב לבחון מפעם לפעם את אפקטיביות העבודה של העובדים ויעילות חלוקת התפקידים, למשל: האם ניתן להעביר חלק מתחומי האחריות של מנהלים או עובדים בכירים שזמנם יקר יותר לחברה לעובדים בתפקידים זוטרים, ולהשאיר לבכירים תפקידים שישרתו טוב יותר את העסק? לחלופין, האם ניתן לצמצם תפקידים מסוימים לטובת גיבוש תפקידים חדשים והוספת תחומי אחריות לעובדים קיימים בחברה? חשוב לציין שבתקופת הקורונה, עסקים רבים גילו כי ניתן לצמצם את כוח האדם בחברה ולהעלות את האפקטיביות של העבודה, אך מן הצד השני הדבר לא תמיד אפשרי, וחשוב לגשת לנושא באופן מושכל המתחשב במסוגלות העובדים.

עוד פוסטים

פרישה מעבודה

הודעה לרשויות המס על פרישה של עובד

עם הגיע העובד לגיל פרישה או החלטה לפרוש מוקדם יותר מסיבותיו שלו, נדרש המעסיק לבצע הליך של דיווח על פרישת העובד לרשויות הרלוונטיות. ההודעה לרשויות

נזקי צנרת ביטוח דירה

איזה נזקים מכסה ביטוח דירה?

מה זה ביטוח דירה? ביטוח דירה, המכונה גם ביטוח שוכרים, הוא סוג של פוליסת ביטוח המעניקה הגנה כלכלית לשוכרים במקרה של נזק לרכוש האישי שלהם.

ביטוח דירה

מה חשוב לדעת על ביטוח דירה

בשעה טובה אתם קונים דירה? חסכתם שנים רבות כסף וגם קיבלתם עזרה לא מבוטלת מההורים? כל זה לא הספיק וגם הלכתם לבנק כדי לקחת משכנתא?