ביטוח נסיעות לחו"ל – כל מה שחשוב לדעת?

ביטוח נסיעות לחול

מה צריך לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל?

הזמנתם חופשה בחו"ל ? לקחתם חופש מהעבודה, התארגנתם וארזתם כמה ימים לפני, תכננתם במשל כמה שבועות את המסלול בכל יום, עברתם את התורים של נתב"ג, נחתתם – מתחילים להרגיש את האווירה המיוחדת הזו ? מה כבר יכול להשתבש ?

נקודת התורפה של כל טיול היא באירועים הבלתי צפויים שעלולים לשבש את החופשה,  אז יכול להיווצר מצב שלא תהנו בחופשה שתכננתם ועמלתם ולא פחות חשוב שילמתם.

וכאן חשוב להבין – מה כולל הביטוח שעשיתם ? כמובן  לא בכל מקרה אפשר לבטח ולקבל החזר, אבל רצוי לצאת לחופשות אם כיסויים ביטוחיים מתאימים לאופי החופשה המקום והפעילות שמתוכננת. אז איגדנו בשבילכם כמה דגשים בנוגע לביטוח נסיעות לחו"ל שחשוב לקחת בחשבון.

הדבר החשוב ביותר – להתאים את הכיסוי הביטוחי לאופי החופשה

כמו בביטוח בריאות גם בביטוח נסיעות הדגש החשוב ביותר הוא שצריך להבין מה כוללת הפוליסה שרכשתם? והאם היא מתאימה לאופי החופשה?

למשל האם אתם זקוקים לכיסוי עבור פעילות ספורט אתגרי? האם צריך לשלם תוספת עבור ביטוח הטלפון הנייד? האם אתם מתכוונים לשכור רכב וצריכים ביטוח השתתפות עצמית (שיכול להיות משתלם יותר דרך חברת ההשכרה) ?

חשוב לשים לב גם לצד השני – ביטוחים כפולים – תוודאו שלא רכשתם כיסויים ביטוחיים פעמיים – למשל ביטוח כבודה,  או ביטוח השתתפות עצמית לרכב שכור שכדאי לשאול עליהם מראש כדי לא לשלם פעמיים על אותו סוג כיסוי.

נקודות נוספות שצריך לשקול:

  1. האם אתם נוסעים עם ילדים ?  חשוב לוודא שהכיסוי כולל אותם וכולל כיסויים שמתאימים אליהם
  2. האם יש למישהו מהנוסעים מחלה או בעיה רפואית קיימת ? להיות כנה עם החברה המבטחת כדי למנוע אי נעימות ולוודא שיש כיסוי מקסימלי שמתאים למצב הרפואי – למשל פינוי מהיר, גישה אונליין לרופא וכיוצב.
  3. יעד הנסיעה – האם אתם נוסעים למקום אקזוטי ? האם יש ביעד החופשה מתקנים רפואיים מתקדמים ? או שתהוו באיזור שאין בו גישה נוחה ומתקנים רפואיים מערביים ? קנו פוליסה שהכיסויים בה יתאימו.

דגש חשוב שני – חלוקה לביטוח נסיעות בסיסי ולהרחבות ביטוחיות

אחת הטעויות שרבים עושים היא לחשוב שהביטוח מכסה הכל. חשוב לדעת שביטוח נסיעות מחולק ל2 חלקים- ביטוח בסיסי והרחבות ביטוחיות. זה מאוד דומה לביטוחים משלימים בביטוחי בריאות פרטיים.

טעות נפוצה היא לא לרכוש את הביטוח הבסיסי ולא להבין מה הוא כולל. בחלק גדול מהמקרים תגלו שמה שנראה לכם מבוטח בביטוח הבסיסי מצריך רכישה של הרחבה ביטוחית – והפתרון פשוט -תשאלו בצורה ברורה את החברה המבטחת – האם הביטוח כולל כיסוי לפעילות ספורט אתגרי ? האם הוא כולל ביטוח כבודה? אז תקבלו את ההחלטה – האם לרכוש הרחבה או לא.

כדי להמחיש את נושא ההרחבות הביטוחיות הנה כמה דוגמאות:

מה לא תקבלו בביטוח נסיעות? רוב ביטוחי הנסיעות לא יכסו את אובדן החפצים היקרים שלכם או מקרים של ביטול טיסות או הארכת שהייה בגלל אירועים בלתי צפויים, וכיום הם רבים מדי. את אלה מקבלים רק כאשר מבקשים במפורש הרחבות ספציפיות וחשוב לשאול את מי שמבטח אתכם מה יש לו להציע לכם בהרחבות. אל תצאו מנקודת הנחה שהכל כלול. החלק הבסיסי כולל ביטוח רפואי על הוצאות ביקור אצל רופא ואשפוז וחלק ממנו אפילו על איתור וחילוץ אבל לא תמיד באותם תנאים. כמו כן, ביטוח נסיעות בסיסי יכלול גם חבות צד ג' כך שלא תצטרכו לשלם פיצויים אם תיתבעו על פגיעה במישהו בנסיעה שלכם. כל השאר הוא חלק מהמשא ומתן על הרחבות וזה מומלץ במיוחד.

ביטוח רפואי – הביטוח החשוב ביותר שיש לדאוג לו

יש ביטוחים רפואיים שמוצעים לנוסעים מטעם חברות ביטוח שמתמחות בכך ויש ביטוח רפואי שמוצע על ידי חברות שמתמחות כיום בביטוח נוסעים שמסתובבים בעולם כל הזמן, כמו נוודים דיגיטליים. מומלץ לבדוק לפני הנסיעה קצת המלצות בקבוצות של נוסעים לאותו יעד כמו שלכם כדי לדעת על מה לשים דגש ומה חשוב ללמוד מניסיון של אחרים באותו מקום. מלבד המחירים הגבוהים שישראלים לא מכירים כל כך בגלל חוק ביטוח בריאות ממלכתי, יש גם הבדלים ברמת השירותים ובדרך שבה מקבלים שם עזרה רפואית. הרחבות ביטוח שחייבים לעשות נוגעות לנסיעה בהריון, החמרה של מצב רפואי ידוע ומחלה כרונית. סעו מוכנים לא רק עם הביטוח אלא גם עם רשימת כתובות וטלפונים לכל מקרה. ביטוח נסיעות שתעשו ייתן לכם כיסוי רפואי בסיסי אבל חשוב לבדוק הרחבות שנוגעות למצבכם האישי וגם למה שתמצאו ביעד הטיסה שלכם. בביטוח זה חובה גם לדאוג למקרים של פינוי מוטס, פינוי לישראל במקרים מסוימים, ולא עלינו גם במקרים של הטסת גופה. אין ברירה, עדיף לנסוע מוכנים מאשר לשלם עשרות אלפי שקלים.

ביטוח ביטול נסיעה ושינויים

הרחבה שלא תמיד מודעים לה היא ביטוח של שינויים במועד הטיסה או קיצור שלה או הרחבת שהות. זה חשוב למי שיש לו לפעמים מקרים שהוא חייב לחזור ארצה בדחיפות או שנאלץ להישאר שם הרבה יותר זמן. בסעיף הזה חשוב מאוד להרחיב את הביטוח לתאריכים שלפני ואחרי הנסיעה, משום שאם ההארכה של השהות שלכם תימשך מעבר להארכת השהות שלכם לא תהיו מבוטחים כלל. זה בדיוק המקרה שבו חשוב לקחת בחשבון כל תרחיש.

ביטוח ספורט אתגרי

ספורט אתגרי או פעילות אתגרית יכולים להיות גם שיט בנהר או קיאקים או ראפטינג או טיפוס הרים או אפילו טרקים מורכבים במיוחד. אם אתם יודעים שאתם מתכוונים לעסוק בפעילות כזאת, גם אם היא נראית לכם נורמטיבית לגמרי, כמו סקי, אל תקחו סיכון ובטחו את עצמכם מראש לכל מקרה כזה. זה גם דורש התייחסות לחילוצים ולהטסה ארצה למקרה של טיפולים מיוחדים. 

ביטוח כבודה ומטען

זה הביטוח הנוסף שחייבים להוסיף ולהתייחס לכל מקרה. הוצאות מיוחדות שכלולות בהרחבות חייבות להיות ברורות לכם כדי שתוכלו להתנהל בהתאם. שאלו על ביטוח כבודה, על ביטוח כרטיס שנגנב או בוטל ועל שינויים בטיסה. זה חיוני לכל אדם שנוסע למקומות מועדים לפורענות ולכן חשוב להוסיף ביטוח למקרים של גניבה, כיוס, פריצה, אובדן מסמכים ושחזור שלהם וכל ההוצאות שנגרמות בגלל זה. 

ביטוח קורונה

אחד החידושים שחברות הביטוח מציעות הוא תכנית ביטוח נסיעות שקשור לקורונה ולכל חברה יש לזה שם אחר. זה יכול להיות בגלל הטלת מגבלות מקומיות פתאומיות, איסור כניסה בגלל אישורים לא ברורים או היעדר בדיקה חיונית ועוד. חשוב מאוד גם לדעת מה זה אומר לגבי המדינה שאליה אתם נוסעים ומהן הדרישות שלה ולהיערך לכך, ולמרות זאת להוסיף ביטוח שמתייחס למקרים שבהם בכל זאת הקורונה המתפרצת תשבש את הנסיעה שוב. זה חייב לכלול גם אשפוז וטיפול בגלל קורונה לעצמכם. 



עוד פוסטים

פרישה מעבודה

הודעה לרשויות המס על פרישה של עובד

עם הגיע העובד לגיל פרישה או החלטה לפרוש מוקדם יותר מסיבותיו שלו, נדרש המעסיק לבצע הליך של דיווח על פרישת העובד לרשויות הרלוונטיות. ההודעה לרשויות

נזקי צנרת ביטוח דירה

איזה נזקים מכסה ביטוח דירה?

מה זה ביטוח דירה? ביטוח דירה, המכונה גם ביטוח שוכרים, הוא סוג של פוליסת ביטוח המעניקה הגנה כלכלית לשוכרים במקרה של נזק לרכוש האישי שלהם.

ביטוח דירה

מה חשוב לדעת על ביטוח דירה

בשעה טובה אתם קונים דירה? חסכתם שנים רבות כסף וגם קיבלתם עזרה לא מבוטלת מההורים? כל זה לא הספיק וגם הלכתם לבנק כדי לקחת משכנתא?